søndag 22. mars 2015

Går våren sent?






                                                                                             Så karsefrø!



 Det er nok bare å venne seg til det, våren kommer til å bli lang med årene her til oss. Den begynner i februar og slutter ut i mai en gang?



 Så da må en gjøre det beste ut av det. Så karsefrø! De vokser hurtig, ja en kan se de vokser. De er dekorative og smaker veldig godt i salaten eller på brødskiva. Rett og slett et veldig godt krydder:)



 Her har jeg sådd de i en gammel smørskål. Skålen har glasslokk, og fungerer som et lite minidrivhus.



Vips, så har det blitt en liten karseskog! 

Her til oss har det vært litt av og på vær de siste dagene. Sol, varme, regn, snø, vind osv. 

Kompostbingene er ferdige. Har ikke bilde av dem når de ble ferdige, men all den gamle komposten har blitt flyttet over til den nye. Min mann hjalp til, for dette var tungt. Og så mye deilig kompostjord! Tangen jeg sanket i fjæra i fjor høst, er også blandet i, samt alle kvistene fra hagen som er kjørt gjennom kompostkvernen. Det klør i fingrene etter å få satt skikkelig i gang i hagen igjen. 

                                                Ha en god uke  :-)



2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg liker veldig godt at våren er lang. Det betyr at vinteren er desto kortere. Karse sår jeg og har på brødskiva. Kjempegodt .Å flytte på kompost er noe en nesten gruer seg til. Her har den blitt høyere enn jeg etter at vi har ryddet opp i hagen, men den synker veldig fort sammen. God uke til deg! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. En kan se det på den måten også ja. Og karse er godt!
      Kompostflytting er ganske grusamt noen ganegr, og særlig når det blir så mye. Og veldig godt når en er ferdig med den jobben:)
      Fin uke til deg også:-)

      Slett