fredag 13. mars 2015








Endelig er den nye kompostbingen snart ferdig! To rom blir det i første omgang, men det går fint ann å bygge på nye på sidene om jeg vil utvide senere. 
Bak har jeg festet en kraftig filtduk, for å hindre den piggete hekken og vokse inn mellom plankene.
Alle plankene på kryss og tvers på bakken, er lagt der fordi det har vært så klinete nå når telen har gått.


Fint å snekre litt, og med det været vi har, rundt 12 pluss i skyggen nå klokka ett, er det godt å kunne drive på litt ute. Det skulle vist bli varmere utover dagen.
Kompostbingen står på lecablokker for å spare treverket lengst mulig. Nederst skal det ligge kvist, og så skal kompost fra den gamle flyttes over.
Nå mangler bare plankene foran som skal være avtagbare ettersom komposten skal tømmes eller fylles. 



Her den gamle kompostbingen som har gjort sitt. Den nye blir endel høyere, så jeg slipper at det ramler så fort ut når det er mye som skal legges i.

Da er det straks helg i finværet! Riktig god helg til alle:-))


8 kommentarer:

  1. Så fin kompostbingen din ble! Selvgjort er velgjort :)

    12 grader høres deilig ut...!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, snekring er gøy! En skulle snekret mye mere.
      Varmt i helga, men det er gjelder for hele landet. Ikke dårlig!

      Fin søndag til deg:-)

      Slett
  2. For en flott kompostbinge! Den kommer jeg nok til å forsøke å kopiere. Den jeg har nå er snekret sammen av paller og har i grunnen fungert fint, den, men den blir for liten og jeg må nok utvide med en ny :-)
    Takk for inspirerende blogginlegg.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Artig du inspireres.

      :-))

      Slett
  3. Godt jobbet! Her har vi også hatt fantastisk vær i dag og bedre skal de bli i helgen :-)) Livet er herlig! Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  4. Hei! Trondheim er Norges syden. Fin kompostbinge dere har laget. Her er det bare kaldkompost i hauger.. Nå begynner haugen å ta helt over. Kjempestor etter å ha ryddet i hagen og vi har mye igjen. Men det som er morsomt å se, er hvor fort den synker. Stive og ganske tykke hagerester blir til jord. Det er ett av hagens mirakler. God natt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har en mye større hage enn meg, og at du har mange sommerblomster. Så jeg skjønner godt at komposten din er svær! Men som du sier, den synker jo fort sammen igjen også. Og det er jo et av hagens mirakler, virkelig!
      Komposten min er full av kompostmark nå. Skikkelig koselig vårtegn! Så det er bare spa over til nye binger. Må jo bare si at jeg skulle mere enn gjerne gått på besøk i hagen din:-))
      Ha en fin kveld.

      Slett