søndag 8. februar 2015

Ringve Botaniske Hage







På lørdag var jeg en tur til Ringve Botaniske Hage. Ikke mye blomster å se enda, men det hadde kommet opp et flott insektshotell. 



                Det var sikkert noen insekter inni her, men de var i tilfelle godt gjemt i kvister, kongler mm.



 Det blåste ganske mye midt på dagen, men ikke så ille som det ble utover kvelden og natta.







I nesten alle blomsterbed lå det snø, men denne vintergrønne planten stakk opp. Det er en Santolina chamaecyparissus, Helgenurt. Veldig fin, og luktet godt.



                                                                            Mye vind på lørdag, trostereir lå strødd utover.



                                                                                                        (bildet er fra en annen storm)

Og på grunn av vinden, gikk det bare ann å gå på fremsiden av den botaniske hagen. På andre siden ned mot dammen, Primulahagen og Renesansehagen, blåste det så mye at jeg ikke kom av flekken.
Snøen som kom i går, er nå regnet bort. Og vinduene er grå, de er dekket av et lag salt. Skal bli godt å få vasket av saltet når været bedrer seg.

                                                                                                              :-)




4 kommentarer:

  1. Så fint insekthotell! Jeg lagde et her også en gang, men jeg så aldri at det ble brukt... Men det kan jo ha gjemt seg noen det likevel :)
    Kan tenke meg at dere merket vinden ja, for til og med her fikk vi merke den på lørdag.

    Salt er ikke noe vi får her heldigvis. Skjønner at det skal vi godt å blir kvitt det på vinduene :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant det er fint! Og det kan jo hende det insektene har gjemt seg i ditt hotell også. De er nok vanskelige å se.
      Vasking av vinduene gleder jeg meg til, nå er de så grå av salt.
      Fin dag igjen!

      :-)

      Slett
  2. Stillig bilde av sprutvannet i stormen! Saltsprøyt på vinduene liker jeg ikke, men det er fint med saltsprøyt i lufta når jeg er ute og går!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Ja, saltsprøyt er fint på tur, bortsett fra fotografering i fjæra da. Det kan bli litt mye saltsprut på kameralinsen.

      :-)

      Slett