fredag 27. februar 2015

Fire årstider






Som tiden flyr. Jeg har begynt å jobbe igjen nesten for fullt. Det er litt over ett år til neste utstilling, så da må en begynne i god tid med nye malerier, så en slipper stresset det er når det nærmer seg.
Jeg har noen hageplaner dette året også, samt at jeg vil ha sommerferie, så da er det lurt å være ute i god tid med maleriene.



Her har vi hatt de fire årstidene denne uka. Fra nydelig vårvær til regn, sludd snø og vind, og tilbake til flott vær. Alt med sin sjarm,)



                              Og i går hengte jeg ut ulltepper så den fuktige vinden kunne blåse de fritt for støv.



 I dag klokka åtte, tok jeg en time i hagen og fikk rydda det lange bedet langs verandaen, nesten alt rundt dammen og to andre bed. Da klipper jeg ned restene fra i fjor og bruker en myk plastrive og raker forsiktig over etterpå. Da sparer en mye tid på ryddingen, og det ser fint ut med en gang. 



Jeg har ikke tatt bilder i hagen på en evighet, men snøklokkene og krokusene må jeg få fotografert snart. 8 pluss og nydelig sol, og hagen bobler over av nye skudd. Artig!
                                                      Ønsker alle en fin fin helg!

                                                                       :-)


6 kommentarer:

  1. Det høres deilig ut med å kunne jobbe i hagen alt nå. 8 grader er jo varmt! Her ligger snøen fortsatt.

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er tidlig her til oss. Og det blir tidligere og tidligere. Egentlig litt skremmende, når en tenker på dette med klimaet. Men vi ligger ca en måned før her jeg bor i Trondheim, enn oppi Byåsen, i samme by. Litt kult det,)
      Det å ha tidlig vår, setter jeg stor pris på.

      :-)

      Slett
  2. Lekre bilder du byr på :-)) Det ser ut til at solen og godværet har flyttet din vei for her er det vått i vått og mye vind. Nyt det! God helg :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) Denne helga har vi blåst litt på skrå, men helt ok å være ute i hagen likevel. Mange pauser inne, så ut igjen.
      Ingen regn til oss, men det kommer nok. Alt fra deg kommer oppover til oss vel..? :-)))

      :-)

      Slett
  3. Kjempe fine bilder, særlig det første!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, Judaspengefrø er vakre!

      :-)

      Slett