onsdag 26. november 2014

Fugler i hagen, Gjerdesmetten ´Troglodytes troglodytes´






Utover vinteren kommer jeg til å legge ut endel bilder av fuglene i hagen her. Det er veldig greit å ha hagebloggen som et slags oppslagsverk senere, både av blomster, insekt og fugler.

Så da blir det Gjerdesmetten i dag. Norges nest minste fugl, men med en imponerende kraftig sang.
Jeg har ikke så mange bilder av den, og de fleste er tatt gjennom kjøkkenvinduet.
Den hekker i hekken et sted, men jeg har enda ikke greid å finne ut hvor. Vi har en tett tornehekk, så den er iallefall trygg for de fleste, fra både katter og andre fugler.
Fin er den, og veldig morro å se den hopper rundt i hagen.

                                                                              :-)




2 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Den har jeg aldri sett her, men en veldig fin fugl synes jeg. Ja, bloggen er fin som et arkiv og oppslagsverk. Det er ikke få ganger jeg søker i min egen blogg etter navn på planter som jeg har glemt... ;)

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den er fin, og det er ikke bestandig den gjør så mye ut av seg som på disse bildene utenfor kjøkkenvinduet.
      Bloggen er veldig kjekk å ha som oppslagsverk ja. Bare det å huske datoer og år, når en så den fuglen, plantet den blomsten osv. Da er det fint å se i hagebloggen:)

      Fin dag til deg:-)

      Slett