mandag 10. november 2014






                             Fin hyttehelg igjen!  Og nå er alle trærne uten løv, myrene frosset og elva dekorativ.



                                                                            Vakker årstid dette også, for farger finnes om en leter.






                                                                                                           Og fine formasjoner i elveisen.









                                                                                                           Artig med is!





                                                                                                       Rett før den skal knuses.






Og tenk at jeg fant en ny sopp jeg ikke har funnet før! Det var gøy! Til venstre den nye soppen, gul trompetkantarell. Og til høyre den vanlige traktkantarellen. Gode sopper begge to:)
Flere gamle og værslitte planker ble med hjem også. Men fortsatt mye igjen.



                                                                                     Ja, granmeisene kom for å få mat. 



                                                                                                 Toppmeisene også.



I dag har jeg vært ute og satt løk i hagen. For ja, det ble løkkjøp på meg i år, igjen... Men jeg skulle egentlig ikke sette løk i år. Trodde jeg på det selv tro? Neppe.

Ute er det rundt ti pluss, litt vind og lett overskyet. Nå skal gardinene på plass i vinduene og noen av pelargoniene bæres ned i kjelleren.
Skal bli godt å komme i orden igjen i huset etter uker uten gardiner og blomster i vinduene.

                                                                                               :-)

6 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Og artig med fuglene :-)) Det ble litt løk likevel ja :-)) He he! God uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja du, det ble løk. Klart det ble løk!

      :-)

      Slett
  2. Har alltid sett bilder i isen, akkurat som jeg ser bilder i trevegger. Kvist kan ha mange spennende uttrykk. Flotte bilder. Det er bedre med en fugl i hånda enn..., men hvordan få det til?
    Tror jeg må innom et løkutsalg til helga og se om det er noe igjen. Savner allerede å putte noe i jorda og ikke bare fjerne.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er artig å se bilder i is, og i trevegger også ja:) Kvist er flott.
      Ja, de fuglene er bare så morsomme. Nå blir vi noen ganegr møtt ved veien når vi parkerer, og da følger de etter oss opp til hytta noen hundre meter.
      Blir løk til deg også, flott!

      :-)

      Slett
  3. Ja du, isens förmåga att förtrolla oss är stor och evig...jag blir riktigt avundsjuk när jag ser att du har/har haft is i år??
    Här i mitt södra hem är det bara varmt, grått och trist...hua, längtar upp till norr, åker igen om ett par veckor:)
    Inga gardiner och inga blommor i fönstren?...har även ni bytt fönster?...känner igen beskrivningen:)
    Ser att du har gjort om din blogg, snyggt och trevligt upplägg tycker jag!
    Ha det gott, hälsa isen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Isen var på hytta vår, 8 mil fra her jeg bor. Og is er fantastisk morsomt. Her i Trondheim har det vært noen frostnetter, men ellers mildt og ikke noe snø.
      Ja, vinduene er byttet nå, og så kommer en markisemann og skal montere persienner og markiser. Og tenk at en kan få persienner i mange farger! Sønnen vil ha røde på sitt rom, jeg vårgrønt i stua. Farger trenger en rundt seg.
      Tenker du gleder deg til tur nordover. Gleder meg til bilder derfra.
      Ha det fint:)

      Slett