onsdag 15. oktober 2014

Skrot eller skatt






Et hastig innlegg fra gårsdagens hagerunde, med katten. Det har vært frost i natt, ned mot 5 minus, så nå er det nok slutt for mange av blomstene, tenker jeg.
Mye rakk jeg ikke i år heller, bl.annet endel ting som jeg hadde noen planer med.



Det gjelder å finne de solflekkene som er på morgenkvisten for katten.



Og på et visnet rabarbrablad var det sol:)



Da vi i fjor ryddet en gammel gård vi skulle selge, tok jeg med mange gamle ting som kunne stå ute.
Noen pumper, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de.






 Butter, gamle stoler, trapper....


                       

Kanskje neste år..



Høstormedruen har ikke så mange blomster igjen, men det er aktivitet på de som ennå blomstrer.






Toppsvinerot blomstrer og blomstrer. 



Årets siste praktakeleie. Denne har blomstret i månedsvis.






Litt ting i kjerra som fortsatt står der.



 Storknebb ved sparken.

                                        

 Asters.




Kattehuset har planter på taket. Tror det er  en sildre av noe slag, tatt med fra en skråning. Jeg hadde Timian her før, men de har blitt borte med årene.



Mose er fint. 



 Jackmanii.



I går kom det inn en humle. Kanskje årets siste? Men nå må jeg ut og fotografere frosne dråper.
Kommer sikkert en innlegg til om litt, for dråper er så fine å ta bilde av:-)

2 kommentarer:

  1. Ja, det er lett å dra på seg for mye gammelt "skrot". Det lyder veldig kjent...;)
    5 minus var kaldt! Her har det kun vært 1 plussgrad som det laveste enda.

    SvarSlett
    Svar
    1. He, ja det fylles lett opp her og der.
      Det har vært minus om nettene nå noen dager, så når går det mot vinter her. Men vips, så er det vår igjen!

      :-)

      Slett