onsdag 15. oktober 2014

Macrobilder






                                                                                Bilderas fra nattens frost.

































Det er så fint med frosne dråper og rim på blad og blomster.
Og nå er det slutt for mange av blomstene i hagen. Kanskje like greit, for det har vært en flott sommer og en nydelig høst. Jeg har bare igjen å plante en staude i kjøkkenhagen til neste år. Der står det rundt 10 stauder som ikke har fått permanent plass i år, men det tar jeg til våren.
Hagen rydder jeg minimalt på høsten. Men Sverdirisbladene skjærer jeg av, for det er så tungt å ta igjen til våren. Men resten får stå, så blir det frø til fuglene, og insekter som overvintrer i planterestene.

                                                                            Ønsker alle fine høstdager:-)

8 kommentarer:

  1. Nydelige bilder med rimfrost på! Det er veldig fint, ja! Jeg klipper heller ikke ned noe på høsten, for det får vente til våren igjen.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, det er lurt å ikke rydde på høsten. Det er vårarbeid.

      :-)

      Slett
  2. Hei! Frost er vakkert, veldig vakkert.
    Her har vi ikke hatt frost. Nå begynner jeg nesten å si dessverre, fordi nå må kanskje jeg fjerne sommerblomstene for å gjøre plass til løkene.
    Det er så mye greier at jeg slipper å ta valget at nå skal det være slutt, men til helga skjer det. Orker ikke tanken på å sette løk i snøvær.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Synd å fjerne blomster som ikke frosten har "tatt", men det må vel til. Sette løk i snøvær er en kald fornøyelse, så det er godt å slippe det ja.

      :-)

      Slett
  3. Hagens diamanter! Nå har jeg kost meg med alle innleggene jeg hat gått glipp av siste uken :-)) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes! Diamanter i hagen er flott! Fint du har kost deg nedover her.

      :-)

      Slett