mandag 13. oktober 2014





Ikke mye frost i hagen her enda. Men denne helgen har vi vært i hjembygda mi i Gudbrandsdalen, og på turen ned var det snø på toppene både på Dovre og Rondane, og på turen opp snødde det over Venabygdsfjellet og helt til Dovre. Så vinteren kryper nedover ja.



Jeg og en av mine søstre, fikk oss en tur til gartneriet i bygda. Kjøpte en Oktoberbergknapp.
Den har jeg tenkt på lenge, så nå er den kommet inn i hagen her.



Astrid Lingren blomstrer og blomstrer.



Og en fyllt valmue, som egentlig er mere lys rosa enn på bildet. Frø er sanket inn.



Hvit fagerfredløs på ny blomsterrunde.



Og stripegresset hentet fra Bestemors hage for mange år siden, trives godt. 



Den står der den kan vokse fritt.



Duehode synger på siste verset, men i år har den virkelig vært flott!



Venter på varmen...



To gulerøtter gjenglemt i hagen, men jeg fant dem,)



Maisen tror jeg har gjort sitt. Disse blir det neppe noen kolber på i år. 



Denne astersen står alt for skyggefullt. Den skal være hvit, så jeg har ventet lenge på denne. Plantet i sommer. Kanskje den rekker å blomstre i år, men neste år skal den flyttes.



Men denne astersen trives iallefall. 



Da kommer min datter snart. Vi skal lage tyttebærgéle. Det er godt! Ingenting er som hjemmelaget.
                                                                                   
                                                                                     Ha fine høstdager :-)

                                                                   

4 kommentarer:

  1. Så vakre bilder og spesielt de dråpebildene! De gjør seg så veldig godt på bilder :)
    Se på bloggen min og send meg en mail til adressen som står der angående trekningen av giveaway, så skal jeg sende deg noen frø også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Dråper er fine å fotografere. Og tusen takk! Frø blir kjempehyggelig å få!

      :-)

      Slett