torsdag 2. oktober 2014

Hagen full av Admiraler!



Etter å ha vært på tur i dag i et praktfullt høstvær her i Midt-Norge,  kom jeg hjem til en hage full av Admiralsommerfugler!

                                           (klikker du på bildene , blir de større og bedre å se)


Og gjett hvor de var? Jo, på Høstormedruen. Her fikk jeg med fire sommerfugler på ett bilde, for det var ikke lett. De er så raske av seg, og skifte plass ofte.
Da jeg var på tur for å fotografere sjøfugler ved fjorden tidligere i dag, så hadde jeg på storzoomen. Så disse bildene er tatt med den.

Håper dere ser dem? En admiral til venstre i bildet, to til høyre og en nede midt på. 



Jeg kunne telle rundt 7-8 som holder til på denne nydelige stauden. 






Sommerfugler, flue og blomsterfluer.












Noen var litt slitt i vingene sine.



Om jeg nå ikke fikk fotografert så mye sjøfugl i dag tidlig, så var det ingen nedtur å få tatt bilder av sommerfuglene iallefall.

                                                                                     :-)

6 kommentarer:

  1. Storfint besøk:-)) De er ikke lette å ta bilder av nei :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var morro at så mange plutselig var her i hagen:-)

      :-)

      Slett
  2. Hei! Admiralen har vært her i lang tid, men nå er det ikke så mange å se. Så såvidt snurten av en i dag. Ormedruen er en fantastisk plante. Minner meg om en danser. Håper på sol i morgen. Da skal jeg kretse rundt ormedruen.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du får besøk i ormedruen din også!

      Ha en fin dag:-)

      Slett
  3. Så gøy da! 4 stykker på en blomst er ikke dårlig! Jeg var så heldig at jeg fikk besøk av en i dag etter at den har vært borte i 14 dager
    Jeg ble kjempeglad! Men den har ikke vært på høstormedruen min, bare på sommerfugl busken i dag :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var ganske gøy at det var så mange! Tror den foretrekker sommerfuglbusken din, når du har den i hagen. Min frøys en vinter, så jeg har ikke prøvd den igjen, enda.

      :-)

      Slett