søndag 26. oktober 2014

Dahliaen min, og dett var dett...





Ja, da har jeg bestemt meg for å slutte med dahliaer.  Kanskje en liten lettelse?



For jeg er nok et staudemenneske.

Denne dahliaen har jeg hatt i tre år, en sentblomstrende dahlia. Og denne høsten tar jeg de ikke inn.
Likeså gladiolene i hagen. Jeg tror ikke jeg skal satse på knoller som skal inn på høsten mere, om jeg ikke skal få meg "gartner" da,)
Hadde jo tanker om tidligblomstrernde dahliaer før i sommer, men den er borte nå. Litt synd, men det er stauder jeg satser på, så da blir det nok det fremover.
Det er ikke alt en skal ha i en hage heller?  Godt å ha bestemt seg.

                                                                                     En liten lettelse...


Ellers er nyveggen malt. Vinduene er forsinket når det er spesialbestillinger. Over en uke å vente...
I dag sto jeg opp før åtte, og det var 12 varmegrader. Malevær!
Så kom regnet, men så ble det bra igjen. Malingen rakk å tørke i vinden, før regnet kom. Sønnen var kjempeflink til malerjobben.

Ny uke, og det blomstrer fortsatt i hagen. Ha en fin ukestart:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar