tirsdag 30. september 2014

På leting





Ut i morgensol på jakt etter insekter i hagen. Fant ikke så mange som jeg hadde håpet, men får ta en ny runde om litt. Katten sitter ute og venter på hagerunden sin.
En blomsterflue på Buttblodtopp, som blomstrer og blomstrer. 




Under Gullris, en flue som venter på mere varme.



Høstormedrue og flue. 



En annen som venter på solvarme.

Etter vinden som var forleden, står alle solsikkene like godt! Ikke dårlig! Men så fikk jeg bunnet fast alle sammen til syrinen da,)
En har begynt å komme ut også, den minste av de. Måtte sola vare noen dager nå, så kan de andre også komme ut. Bilder kommer etterhvert.

Ellers gikk det bra med det meste i hagen. Av erfaring så har jeg planter som tåler en støyt, og endel støtter på noen av dem også.
Hadde så smått tenkt på drivhus igjen, men så kommer vinden, og da skrinlegges den tanken nok en gang.. Men nå en liten runde i morgensolen igjen:-)

                                                                   Ha en fin dag!

8 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at du tenker på drivhus, for det er noe jeg elsker å ha her. Finnes det ikke noen som er beregnet på mye vind? Mitt er støpt fast, enda det ikke er mye vind her. Det måtte jo du også gjort.

    Nydelige insektsbilder!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. I går googlet jeg drivhus som bare det. De med treramme (trerammer med glass, om du skjønner) er nok de mest solide, men de var jo så dyre! Men en kan jo drømme,)

      Tusen takk:) Fin dag igjen!

      Slett
  2. Lekre insektsbilder i høsthagen :-)) Jeg er stadig på fotosafari i egen hage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja, er det ikke gøy å ha en hage en kan gå på fotosafari i!

      :-)

      Slett
  3. Du fikk da fanget mange små med vinger:) Vakre bilder du tar! Godt at vinden ikke fikk tatt knekken på tøffingene i hagen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det gikk bra denne gangen i hagen med vinden, så vi får håpe på en litt roligere høst utover.

      :-)

      Slett
  4. Wow så flotte bilder, hage er spennende og ikke bare blomster bare en ser etter.
    Det var artig å se de på så nært hold.

    God kveld til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! I en hage er det mye spennende ja. Insekt og blomster hører jo sammen, så det er gøy å få de fotografert også.

      :-)

      Slett