torsdag 4. september 2014

Kunst i komposten







Flotte farger etter sneglenes matauk i komposten i dag.




 Vakre farger i slimet,)



 Kanskje det var kantarellrestene som gjorde susen?







Noen egg jeg ikke vet hvem som har lagt, de lå bare mellom to irisblad helt på toppen.

Jeg har ikke kommet så veldig langt med planene ved komposten, men det går da fremover. I går måtte jeg ha hjelp til å fjerne endel sverdirisrøtter, harde som stubber noen av dem. Men nå er de borte, og jeg skal ta resten sjøl, er iallefall planen da...


                                                                                     :-)






6 kommentarer:

  1. Vakre farger, men ikke så hyggelig å tenke på hvem som har produsert dem ;-) Men imponerende makro fotografering du har tatt.
    Ha en fortsatt riktig fin dag.
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe..Nei, men de er mat for bl.annet pinnsvinet, så de er absolutt gode å ha i en hage. Tror forresten det er boakjølsneglen som har laget disse, de vet jeg ikke om pinnsvinet liker.
      Tusen takk! Ha en riktig fin dag tilbake:)

      Slett
  2. Det gjelder å ha øye for detaljene :-)) Lekker kompost!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det var ganske fargerikt i komposten i går, og lyset var perfekt for å se fargene.
      :-)

      Slett
  3. Nydelige farger i slimet... ;)
    Utrolig at sånne farger kan oppstå i komposten etter sneglene.

    God kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har aldri sett det før, men så har jeg vel aldri stått og glodd på komposten som jeg gjorde i går heller da. (litt pause fra gravingen ved siden av)

      :-)

      Slett