onsdag 17. september 2014





                                                                                   Fine dager på hytta.


Fredag reiste vi alle til hytta vår igjen, i strålende høstvær. Og på lørdagen ble vi enige om en tur opp på fjellet som ligger nærmest hytta. Her er vi mange ganegr i løpet av året, enten på føttene eller på ski om vinteren. En grei tur.



Men på vei opp, ombestemte vi oss og ville heller gå rundt fjellet denne gangen, for det har vi ikke gjort før. Artig med turer som ikke er planlagt også.
Denne benken fant vi da vi rundet fjellet. Sønn og datter prøver benken:)



                                                                         Og dette er utsikten.



Vi måtte nedom elva som renner nede i dalen. Her ble det en liten rast, nistepakke og drikke.



                                                     Sønnen måtte vasse litt.



                         Elva kommer fra dette vannet, der det ligger en fin setergrend på ene siden.



Så var det å komme seg rundt og opp på siden av fjellet, forbi denne kjempesteinen og ned på andre siden.
Turen tok i overkant av 5 timer.



Godt med middag etter turen, fyre på bålet og sitte ute til det mørkner.



Og i mellomtiden litt underholdning av granmeisene.






                                                                              Hår i munnen...ehhh...nebbet.






Hauguglene holder fortsatt til rundt hytta.



Det er koselig. Og på kvelden i mørket ved bålet, satt uglene litt bortenfor og laget uglelyder,)






Disse bildene er fra tidligere i år, da de hadde små unger. Dette er hannen.



Søndag reiste de andre hjem, og jeg ble igjen noen dager til.



For å få inn resten av veden, vaske litt inne på hytta og snekre en oppbevaringsbod ved siden av uthuset.



Natt til tirsdag kom årets første frostnatt.








Men det tok ikke lang tid før sola fikk tak og smeltet den bort.



På dagen lå temperaturen på over 20 pluss. Det er ikke dårlig til å være langt ut i september.



Og da jeg satt og ventet på å bli hentet, kom det jammen meg et ekorn. Det er ikke så vanlig på hytta vår. Denne var på leting etter frø som småfuglene hadde gjemt, for den rev av mose og bark for å finne solsikkefrøene.

Hjemme igjen til hus og hage, og katt. Katten passet litt ekstra på meg i går kveld, for han syns nok fem dager borte, var litt lenge.

På hytta brukte jeg det gamle kamera mitt, men det er ikke så bra lenger. Så det ble mye pixlete bilder denne gangen, syns jeg.
Men det kommer bilder fra hagen etterhvert. Nå har jeg fått plukket av plommer, vannet litt og skal begynne å rydde i kjøkkenhagen. Der står bare rødbetene igjen, samt noen mais som jeg ikke tror blir modne i år. De kom litt sent igang i vår.

                                                                                  :-)

2 kommentarer:

  1. Så vakkert det er der! Jeg synes bildene ble kjempefine!
    De uglene er utrolig flotte, og det må være gøy å få "fanget" de med kamera.

    Herlige bilder med granmeisen! Den så jeg faktisk her i går :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ja, det er kjempegøy med uglene, det å få de så nært og at de fortsatt holder til rundt hytta. Granmeisene er noen skikkelig klovner. Artig du så en til deg! De kan være ganske lik løvmeiser, men det er lett å høre forskjell iallefall.
      Fin dag til deg og:-)

      Slett