fredag 19. september 2014







Det har vært dager med skodde, og fine dråper har lagt seg pent på blad og blomster i hagen.



I dag er det ingen morgentåke, og dråpene forsvinner litt etter litt.



Lite insekt i hagen for tiden. Noen fluer, en admiral, humler og en og annen veps. Ja, og noen andre jeg ikke er sikker på. Litt kjedelig at det ikke er så mange insekt nå.



Gledelig overraskelse! Denne hadde jeg helt glemt, men nå kommer blomstene for fullt. Navnet er selvsagt glemt, noe på G?



Flue, igjen.



Den eneste asterssorten min uten meldugg. De andre ser ikke ut...



Utrolig mange blomster fortsetter å blomstre nå i september. Her den vakre stjerneskjermen. Ellers har jordbæra kommet med nye blomster, men tror nok ikke det blir bær på de nå.



 Ja, flue...Grønn og fin. Og straks helg igjen.

                                                                                 God helg!

4 kommentarer:

  1. Fantastiske macrobilder! Hvilken macrolinse bruker du? Jeg vurderer å kjøpe meg en, og trenger noen gode tips så jeg kan ha noe å fundere over ;-)

    Dråper er bare så vakkert!

    Det er vel ikke en gladiol den blomsten?

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Jeg har en Nikon micro nikkor 60 mm macrolinse. Den kjøpte jeg fordi den er veldig lyssterk. Men en kan fint få kjøpt linser du bare fester mellom kamera og objektivet, det forstørrer helt greit, og er mye billigere. Mulig en må bruke en lyskilde i tillegg, som f.eks.blitz, men jeg vet ikke så mye om det.
      Det beste er å spørre på en god fotobutikk.

      Ja, det er nok sikkert en gladiol. Kjøpte mange i vår som jeg satte, men denne har nok vært feilmerket, for de andre er av den vanlige sorten. Fin er den iallefall.

      :-)

      Slett
  2. Så nydelige bilder! En fryd å se på!

    SvarSlett