onsdag 13. august 2014

Videre rundt Hurdalsrosa


Når jeg nå først begynte rundt denne rosa på ene siden, så kan jeg jo likeså godt fortsette videre. Her innunder rosa var hagedammen i mange år. Så ble den flyttet inntil verandaen (aldri flytte en dam mere i mitt liv!) og det ble leseplassen til sønnen i noen år. Så ble den mindre brukt og vokste nesten igjen.



Stol og gulv fjernet jeg i dag, og til høyre er bedet jeg holdt på med i går, som skal fortsette innover mot rosen.



Noen planter på plass:)



Og så flyttet jeg brudeslørbusken til dette bedet så lenge. Men blomster på,) Går bra det sjø, jeg flytter planter ofte selv om de blomstrer. Bare pass på å få med så mye røtter som mulig og vann mye og ofte!



Lykkelig katt er ved min side når hagearbeid skal gjøres. Vi har hagerunde morgen og kveld, og så ligger han på plenen og ser at alt bli bra,)

I ettermiddag ble det torden igjen. En stund siden sist. Noen skikkelige brak og mye regn. Det trengtes, for det er lite væte i jorda nå. Og så ble det litt hvile på meg også.

                                                                            :-D

8 kommentarer:

  1. Så fin og inspirerende blogg! Her må jeg komme igjen og ta en nærmere kikk :-.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Så hyggelig at du syns det!

      :-)

      Slett
  2. Ett prosjekt til! Du er flink! Jeg holder på å anlegge en blomsterbed, som i dag ble fylt med 11 sekker plantejord. Sliten, men kjempefornøyd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men jeg har mange pauser innimellom også.
      Jordsekker er tungt. Skjønner en blir sliten da ja.
      Veldig godt når en blir ferdig og fornøyd:-) Blir nok et flott bed vil jeg tro!

      Slett
  3. Du får gjort mye ser jeg! Godt at katten følger med, for de må ha overoppsynet med at ting går riktig for seg ;-)
    Godt at du har fått noe regn, for det er så deilig når det er skikkelig tørt.
    Her regner det litt nå, men jeg håper på opphold så jeg kan få gjort mer ute :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gikk greit i går med hagejobben. Nå kom varmen sigende igjen, men får ta litt likevel.
      Katten må følge med ja,) Kan jo hende det dukker opp en do til, vet du,) Ingenting er bedre enn nygravd jord til den slags.
      Trikset er mange pinner på kryss og tvers. Det hjelper.

      Takk det samme:)

      Slett
  4. Hei! Når ting har grodd igjen, er det morsomt å renske opp. Det synes så godt og det blir så fint. Likte godt leseplassen til sønnen din.Å ha med seg en hagevandrer, er veldig hyggelig. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger må en bare få rensket opp i jungelen,) Leseplassen var i bruk før, men nå har han blitt så stor, at han ikke får plass lenger under rosa. Men vi har jo mange andre steder i hagen det går ann å sitte:)
      Fint å ha katten med seg ja. Litt småprating blir det jo også.
      :-)

      Slett