mandag 18. august 2014

Våt dag





Pjusk humle  i regnet.

I dag har det regnet jevnt. Helt ok, da får jeg unna mye inne også, som jeg bare har latt være. For det er jo mye artigere å være ute så klart.




Sneglene trives i slikt vær. 



Og endelig har Duehode, Chelone obliqua begynt å blomstre. Denne liker jeg godt! En artig høstblomstrende staude. Den blir stor, og i år har den rikelig med knopper. Så denne skal jeg dele til neste vår så jeg får flere.



Veronica spicata `Rotfuchs`. Ny i hagen i år.



Kornblomst med jordflue.



Klematisen Jackmanii, en av de flotteste klematisene jeg har. Bildet er tatt på en solskinnsdag, med humle på besøk.



Blomsterflue på  Svartbuttopp,  Sanguisorba officinalis.



Og jammen har ikke høsten begynt å krype inn i hagen.  Og skulle jeg nå ikke rekke alle bedene i høst, så får det bli til våren. Syns jeg har kommet ganske langt, selv om jeg ikke fikk gjort mye i helgen. I dag er det for vått til å drive med spaden, men tror det meldes litt bedre fra i ettermiddag.

                                                                                      :-)


6 kommentarer:

  1. Vakre bilder! Humler er så fine, og de er så søte både på bilder og i real life! Jeg liker de veldig godt. Det har blitt høstlig her også, og bare 10 grader nå. Må snart fyre i ovnen igjen, og det synes jeg er tidlig ;-) Vil liksom ikke ha høst, selv ikke etter en så fantastisk sommer. Men her i Norge får vi antagelig aldri nok sol...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig. Humler er fine, og det går fint å klappe de. Og noen kan en ta opp i hånda også:)
      Litt høstlig her til meg også, og jeg har fyrt opp i ovnen på morgenen to dager på rad. Det er koselig.
      Fin dag til deg igjen:-)

      Slett
  2. For et fantastisk bilde av en våt humle. Søt:-))) Det var artig å se bilde av duehode, i år prøver jeg den i min hage. Spennende å se om den rekker å blomstre her i nord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Duehode er en flott staude. Håper du får blomst på din i år, at høsten blir lang og mild:-)

      Slett
  3. For noen fantastiske macrobilder du tar! En fryd for øyet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Flott at du likte dem:)

      Slett