mandag 11. august 2014

Varmen fortsetter






Og flere blomster har kommet i blomst. Her en rosa variant av Kransveronika, Veronica virginica.
Selvfølgelig er det humler på denne:) Men, den står så trangt og skyggefullt, så den må flyttes.



Og på den hvite som har blomstret en god stund nå, var det i går rundt 40 humler!! Og før helgen kom en admiralsommerfugl innom. 



Hvit floks som blomstrer utover høsten. Den er nydelig i skyggepartiene i hagen.



Brudeslør, Gypsophila paniculata. Trives ikke der den står, så den må flyttes. Står litt trangt.



Og denne da Breinøkketunge, som nattsvermerene elsker, og i dag satt en kjempehumle på den.



Ny i år, Toppsvinerot, Stachys monier. Populær til humle denne også.



Ingen hage uten dill! 



Men hva har skjedd med kuletistlen min i år? Den kom opp som vanlig, dannet knopper og visnet/tørket inn. Bare én stilk blomstrer. Merkelig...Godt å ha et bildearkiv som en kan ta ibruk.

                                                                      :-)

4 kommentarer:

  1. Vakkert dill bilde du har tatt. jeg sliter alltid med å fange den orntlig, og å gå så nærmer er veldig virkningsfullt. Jeg stjeler nok den! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Macroobjektiv er flotte greier ja. En kommer virkelig tett på.

      :)

      Slett
  2. Nydelige bilder! Jeg har rosa brudeslør som overvintret ute i potte i vinter. De må være hardføre :-)
    De trenger endel plass ja, så du bør nok flytte den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Rosa brudeslør har jeg ikke hørt om før. Det må jeg prøve å få tak i:)
      Ja, den skal flyttes, og så flott de er hardføre. For de er virkelig flotte når de blomstrer.
      :)

      Slett