fredag 22. august 2014

Løk, og jordskokk.




For første gang på 15 år, har jeg ikke løk i hagen! 



Og løk får en jo aldri nok av.



 Dette året ble det bare rot i kjøkkenhagen pga snekkerarbeid mm, men neste år, da blir det løk igjen:-)



Fremst i bildet står litt av jordskokken jeg har i kjøkkenhagen. Den skygget for så mye i fjor, at i år klippet jeg den mye ned etter at den hadde vokst ca en meter. Men nå har jeg bestemt meg for at det nok blir siste året jeg har jordskokk. Vi bruker så lite, og det blir så mye. Plassen skal gå til mere løk.
Litt synd, for den kommer opprinnelig fra Valle i Setersdal. Flotte lyse knoller. Fikk noen av min søster for noen år siden, og siden har det bare blitt så altfor mye.
Kan ikke kaste dem i komposten heller, for da blir jeg vel neppe kvitt dem,)

                                                                       Riktig god fredag!

4 kommentarer:

  1. Løk er en herlig grønnsak som en ikke kan få nok av. Jordskokk har jeg aldri spist.
    Kan nok fort bli for mye av de ja. Artig med sjeldne sorter.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Løk er topp ja! Kan bruker til alt, og er billig også.
      Jordskokk er veldig godt. men det blir fort litt mye av den. Flott plante for de som har god plass.

      ;-)

      Slett
  2. Lekkert bilde av løkskallet! Her går det jo helst i prydløk men noen av dem kan jo spises også :-)) God helg!

    SvarSlett