onsdag 6. august 2014

Macro av blomster og insekt






Jeg er veldig glad i macroobjektivet mitt:) 



Da kommer en nært det småtteriet som er i en hage.



En må liste seg, ha tålmodighet og være stø på hånden.



En facinerende verden blant blad og blomster.



I år har jeg rekord i blomsterfluer og humler i hagen.



Ikke store saken denne her.



Tenkte å samle alle humlebildene og se hvor mange forskjellige jeg har.



Men det kan bli på vinterstid.



Da kan jeg ta frem igjen alle sommerbildene og se igjennom.





Stikkelsbærbusk fikk jeg ikke tak i i går, de hadde bare sånn oppstammet busk, og det vil jeg ikke ha.
Blodurt hadde de ikke igjen, så dette ble gårsdagens fangst:

Hvit fredløs, Lysimachia hybrid `Autumn snow`
Storhjelm, Aconitum napellus Rubellum
Prakthjelm, Aconitum x cammarum `Bicolor`
Rosa storhjelm, Aconitum napellus ´Carnea´PL
Aconitum ´Album´
Præriemjødurt ´Filipendula rubra´ rosa
Virginaasters ´Aster novi-belgii ´Royal blue´
Amerikansk bekkeblom hvit´Caltha leptosepala´
Flekkhjortetrøst ´Eupatorium maculatum ´Atropurpureum´
Askveronika ´Veronica spicata ´Rotfuchs´ rød

Og en ny kattmynte til katten. Den vi hadde frøs i vinter, så vi fikk tak i en ny, men den ville ikke katten ha, så da måtte vi få tak i samme som han hadde hatt fra før. Og det fant jeg i går.
                                                                Lykkelig katt i dag:)




4 kommentarer:

  1. Så vakre bilder! Jeg likte best det nest siste :-) Hvilket macro objektiv bruker du?

    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)
      Macroen jeg har er et Nikon Micro Nikkor 60 mm. Vedlig bra, men det var litt dyrt da..

      Takk det samme til deg:)

      Slett
  2. Hej Kathrine!
    Många strängar på sin lyra ska man ha...och det har du verkligen:)
    Så vackert och uppfriskande med dina macropärlor, visst är de förtjusande våra små gynnare...och så vackra när man kommer nära!?
    Har varit inne och kollat din fortsatta resa med Hurtigrutten...och jag förundras över din/er fantastiska tur med vädret:)
    Världens vackraste sjöresa...jodå, men den vi gjorde i Alaska är nog i samma klass!?
    Ha det gott, vi hörs...skriver när allt har lugnat sig...
    Kram!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, dere hadde jo også en flott reise i Alaska!
      Lykke til med utstillinge din. Ble litt for langt for meg å dra dit, men kanskje en annen gang.
      Vi høres:)Klem

      Slett