tirsdag 15. juli 2014

Verdens vakreste sjøreise, Hurtigruta.






Vi har hatt en fantastisk ferie! I år ble det tur med Hurtigruta fra Trondheim til Kirkenes, og nedover til Trondheim igjen.
Nydelig vær og flott natur! Mange inntrykk etter turen.



Vi bor i et utrolig fint land, med mye variasjon i landskap og vær. Og så heldige vi har vært med været på denne turen, det klaffet virkelig bra!
Det er nesten så jeg savnet litt ruskevær på denne turen, for vi har vært nordover noen ganger før, men alltid hatt  stille og rolig vær.

Lyse varme sommernetter, mange midnattsolopplevelser, små fiskevær der en nesten ikke skulle tro at det gikk ann å ha hus.
Og mye sjøfugler. Fantastiske Hornøya, mektige Barenshavet, der vi også så hval, og Lundefugler som dykket rundt skipssiden på vei nedover kysten igjen.
Det har vært mange inntrykk, og det tar sikkert litt tid å lande etter denne ferieturen.

Men, det var jammen godt å komme hjem igjen også. Til en frodig hage som har vokst mye! Mange nye blomster som har begynt å blomstre, og å få katten Mumrikk  hjem fra kattepensjonatet.

Nå venter rolige dager med molteplukking og kanskje noen fisketurer.

Bilder kommer etterhvert, men kameraet hadde delvis hikke på turen, så det ble mange dårlige bilder.
Jeg brukte mye kikkert også, og noterte en god del i en skrivebok.
Neste tur med Hurtigruta tror jeg at jeg vil ta på vinterstid.

Men nå må jeg ta enda en runde i hagen, deilig å gå på gress igjen.

:-)



4 kommentarer:

  1. Hei! Bildene dine er balsam for sjelen. Det er alltid deilig å komme hjem å se hagen, forandringene og at katten er hjemme igjen. Anne

    SvarSlett
  2. Synd at vi har vært borte, da kunne vi har ordnet guidet tur i lille Båtsfjord for deg. Bare gi beskjed når du kommer neste gang!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så synd. Det ville jeg ha satt pris på. Sier ifra neste gang ja:))

      Slett