fredag 4. juli 2014






Sivlilje,  Sisyrinchium montanum. Dette er en vakker plante. Ikke så stor, men nydelige blå blomster og fint bladverk.




 Det er ikke mange av irisene jeg husker navnet på lenger, lappene forsvinner jo.



 Men de er flotte!





Gilleniaen blomster for fullt.



Den har blitt stor og lyser fint opp. 



 Denne vet jeg fortsatt ikke hva heter.



Men de blir store.



Skogskjegg. Før hadde jeg fire av dem, men nå har jeg bare en igjen. De andre ble så store, så de kvalte de andre blomstene i bedene.



 En frøstjerne. Husker ikke navnet, men den blir stor og er utrolig elegant, både i blomstene og i bladverket. Bladene er nydelig i buketter.



Min eneste krølliljesort. Hentet fra en skog ved en gammel gård. Den har frødd seg mye der den står, men det er plass til den der.



Dagfiol, Hesperis matronalis har jeg tatt med fra grøftekanten. Her er den lilla, den hvite har jeg plantet i år. 

Her kom varmen igjen for fullt. Fine sommerdager ønsker alle som stikker innom:)

2 kommentarer:

  1. Flotte blomster! Moro med den gamle krøll liljen som frør seg. Iris er så fine ja, de kunne blomstret mye lenger enn de gjør.

    SvarSlett
  2. Hei
    Her var det mye fint å se, men Irisene dine var super flotte.
    Ønsker deg en fin fredagskveld. Klem

    SvarSlett