onsdag 30. juli 2014

Regn:)





Det har regnet! Deilig regn, og fortsatt 20 pluss. Tenker åkersneglene får fart på seg, for de har vel hatt en trasig sommer dette året.




Og sånn ser enkelte blomster ut etter regn,) 



En av mine favorittroser, Astrid Lindgren. Sykdomsfri og blomstrer til frosten kommer.



Og gult er fortsatt kult i hagen min, men denne Prakttelekia, Telekia speciosa tålte rett og slett ikke varmen. Den ble bare brun og ga opp....



En flott akeleiefrøstjerne.



Praktakeleie! Blomstrer og blomstrer.



Asknøkketunge, Ligularia przewalskii. En av de staslige staudene, men ligger litt langflat i dag.



 En Praktnøkketunge, Ligulari.



Denne har jeg som de andre nøkketungene, delt i mange deler og plantet litt rundt i hagen.



Og denne stauden er en av favorittene til Gammafly :)



Bildene av den ble tatt med blitz.

Vel, mye gult i dag. Får ta litt andre farger i neste innlegg.

:)

10 kommentarer:

  1. Regn er så deilig å få når det er tørt! Astrid Lindgren er en favotittrose her også, for den tåler alt.
    Gult er fint i passe doser :-)

    Ha en fin dag i regnværet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Regn er deilig ja, særlig når det har vært rundt 30 varmegrader lenge. Trønderværet var jo så stabilt før, men nå er det jo ikke sånn lenger. Var egentlig litt greiere før,)

      Gult ja. Måtte jo kjøpe en revebjelle i kremgult jeg ikke hadde fra før. Nå står den inntil en vanlig revebjelle i håp at det krysser seg til senere.

      :)

      :)

      Slett
  2. Yellow is the New black, sier de:-) Du har mange flotte stauder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Elsker gult sammen med sort. Det er flott!

      :)

      Slett
  3. Gult er helt klart kult :-)) deilig med litt regn nå?! Her har det også kommet noen bøtter :-)) Det kommer bilder fra Orkenøyene etter hvert. Vi kunne godt blitt der hadde det ikke vært for familien her hjemme :-)) Et fantastisk flott reisemål!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gult er kult ja! Gleder meg til å se bilder fra turen din! Men vi sliter så med stabilt nett, at jeg egentlig likegodt kunne vært på hytta i disse dager, der vi er fri for nettverden uannsett,)
      Men skal prøve å lirke meg inn i nettverden etterhvert.

      :)

      Slett
  4. Høres ut som om Astrid Lindgrenrosen må prøves ut hos meg! 😊🌸

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den anbefaler jeg virkelig! En nydelig rose som bare blomstrer og blomstrer.

      :)

      Slett
  5. Hei! Vakre bevegelser i bildene dine. Ha det godt! Anne

    SvarSlett