torsdag 26. juni 2014

Vakker





Silkepeon er en av hagens vakreste.



Den er hentet fra svigermors gamle hage, og kommer aldri med mere enn tre fire blomster.



Men til gjengjeld er de nydelige.


Jeg har og kjøpt en peon for mange år siden, som aldri har blomstret. Den er plantet like dypt som den sto i potten, men det er bare bladerne som kommer.
Tror den er rundt 6 år, så nå må den da snart våkne.

Ellers så har jeg fått meg kompostkvern:) Noe så praktisk! Kvist og kvast males opp og legges i komposten. Artig:)

:-)

4 kommentarer:

  1. Ja, de er så vakre! Hvis du fyrer i ovn, så gjem litt av asken, og legg den på rett før snøen smelter. De liker det :-)

    Jeg gjødsler mine med helgjødsel, og de blomstrer som bare det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Det skal jeg prøve:)

      Slett
  2. Hei! Det er nesten vanskelig å finne ord til disse bildene. Nyter dem. Anne

    SvarSlett