mandag 30. juni 2014

Revebjeller og humlevask




 Revebjellene står høyreiste og flotte i hagen nå.



Og humlene er aktive. 



En av humlene måtte vaske seg litt midt på verandagulvet,)



Det tok faktisk ganske lang tid.



 Revebjellene ble tatt med fra vestlandet for 12 år siden.



Dette nederste bildet er av to revebjeller som har forandret seg gjennom årene, men i fjor glemte jeg å ta frø av de.
Nå håper jeg de har frødd seg selv, så jeg får noen av dem tilbake i hagen.
Virkelig en humlefavoritt:)



6 kommentarer:

  1. Vakre blomstrer og vakre bilder! Jeg har prøvd å plante revebjeller to ganger uten suksess:-(

    SvarSlett
    Svar

    1. Takk:))
      Tror dessverre ikke revebjellene trives nord for trøndelag nei. Synd det..

      Slett
  2. Nydelige bilder! Revebjeller er et must i hagen :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:))
      Har blitt veldig glad i revebjellene jeg ja! Enda jeg fikk høre da jeg tok de med, at de kom til å spre seg overalt i nabolaget med skrekk og gru,)
      Men det har de ikke gjort. De er bare i hagen min.
      Fin dag til deg også:)

      Slett
  3. Nydelige bilder av flotte revebjeller! Revebjeller er til glede både for oss og for insektene.
    Ha fine julidager!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:))
      Ja humlene er jo et av få insekt som greier å komme inn i revebjellene og bestøve dem. Veldig morro å se på dem når de samler nektar.

      :)

      Slett