søndag 22. juni 2014

Høner...








 ...og haner.



Denne helgen har vi vært i bryllup, og overnattet til en av mine søstre som har fått seg høner(ehh...og mange haner), etter å ha sluttet med ku. En blanding av Sussex og Jærhøns, tror jeg det var.
Fine:)



 Lettvint å bli kvitt ugress etter luking, som en ikke skal kaste i kompostbingene, som videre blir til flott gjødsel :)
Fikk med en iris jeg ikke har, som likner på sibiriris, men er mye lavere og har gråere blader, og hvite blomster med litt grått i. Skal prøve å finne ut hvilken det er etterhvert.



Flott bryllup, men litt kald vind i Gudbrandsdalen denne helgen. Likt Trønderværer, så vi følte oss hjemme ja,)
Bruden i hvit kjole og brudgommen i karbunad og hatt:) Flotte begge to!



Og noen ble jo litt slitne etter seremonien,) Skjønner dem godt.

Spennende å komme tilbake til hagen etter noen dager, men det hadde ikke skjedd så mye, bortsett fra at den gamle silkepeonen har begynt å sprette ut!
Dette er en peon jeg har tatt med fra en gammel hage. Så har jeg en nyere en som ikke vil blomstre, selv om jeg har plantet den like dypt som i potta,  og solrikt. (tålmodighet?) Den begynner å bli fem-seks år nå.

I morgen blir det plenklipping kanskje, om gresset får tørket opp. Er ikke så nøye med denne plenen, det er den som tar mest tid i en hage.
Blomsterbed kan en fint reise fra i ukesvis, ja hele sommeren, men denne plenen...
Men den gir iallefall sønnen sommerjobb med plenklipping rundt i nabolaget.

Ha en ny fin juniuke:)




3 kommentarer:

  1. Tøffe hanepanebilder :-)) ja et bryllup kan tydeligvis ta skikkelig på :-D God sankthansfeiring!

    SvarSlett
  2. Det er så koselig med høner i hagen! For en god del år siden hadde jeg rasehøns som jeg reiste rundt land og strand med på utstillinger. Var ikke fult så happy når jeg måtte i hagen ved soloppgang for å stoppe galingen på hanene,,, Koselig med bryllup! Jeg og min kjære feirer 2 års bryllupsdag i dag :) Ha en fin ny uke! Hilsen Tone

    SvarSlett
  3. Så flotte høner! Det ser så spennende ut å ha det, men jeg tror at det ikke passer her jeg bor.

    Koselig med bryllup! Det har vært kaldt her også i helgen, bare 9 grader i går på morgenen. Så nordavinden har vel feid over hele Norge denne helgen tror jeg :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett