fredag 6. juni 2014

Himmelblå




Blå valmuesøster ` Mecanopsis betonicifolia`.
En nydelig blomst. 



I går fikk vi en forfriskende tordenskur i varmen. I dag er det sommersol igjen, men valmuesøsteren er fin med dråper på.
Det er den siste blomsten som står igjen i kjøkkenhagen etter all flyttingen tidligere i år. Det er noen skvallerkålblader innimellom, så den må nok renskes før den flyttes til verandakanten der jeg ennå(?)ikke har skvallerkål.



Syns den er vakker når den blomstrer av også. Om en fjerner frøstandene, blomstrer den igjen.

 Fin fredag ønskes:)

4 kommentarer:

  1. Ja, denne er aldeles nydelig! Bare så synd den står så kort, min er også avblomstret nå! Den blomstret for første gang siden jeg sådde den, og noen på Hageglade på Fb mente at en burde knipe av blomsterknuppen første året, så den får bruke endergien til å utvikle rotsystemet ordentlig! Vel, det gjorde jeg IKKE så!
    Ønsekr deg ei fin helg!

    SvarSlett
  2. De er så vakre! Min blå ville ikke blomstre i år, men den hvite blomstrer nå. Din går nesten i ett med himmelen :-)

    SvarSlett
  3. Etter en veldig lang dag på jobben, er det deilig å roe seg ned på himmelblått. Vakkert. Nå skal jeg ta en hagerunde før lyset forsvinner. God natt! Anne

    SvarSlett
  4. Nydelig bilde av vakker valmuesøster! Definitivt en av mine favoritter :)

    SvarSlett