tirsdag 10. juni 2014

Fem små ut i verden




 Så er blåmeiskassa tom.



 Midt på dagen i dag, hoppet fem små ut i hagen.



Landet litt her og der.



Katten har vært inne i hele formiddag, etter at ungene begynte å titte ut av kassa tidlig i dag.
Og han får ikke lov til å gå ut før i morgen, tror jeg. Vi får se det ann litt, hvor de blir av etterhvert.



Nå sitter de litt rundt i trærne, buskene og hekkene. 



 Litt vemodig også når de forlater kassa, og det ble veldig stille ved verandaen.



Men kråkeungene er i reiret enda, og kjøttmeisene.

:-)


5 kommentarer:

  1. Koselig med fuglunger :-)) Selv om de kan mase ganske mye! Her er det ravnen og falken som gjør mest av seg akkurat nå. Men de er jo så langt unna at vi ikke har linse til å forevige dem. Men vi ser at ungene til ravnen er begynt å trene vingene på kanten av reiret :-)) God uke! NB! Jeg gleder meg veldig til å se bilder av ugleungene :-)) De er ybersøte når de vokser litt til!

    SvarSlett
  2. Så søte de er! Jeg har et spurvepar som bor under taksteinen på huset. Der må det være kjempevarmt nå når gradestokken viser 28 grader...

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Kjenner at jeg får et sug i magen når jeg ser disse bildene. Vi har ikke fuglekasser, men det er mange fuglepar som har laget reir under taksteinen på huset og uthuset. Og katta er ram på å ta fugler. Det er sorg når vi finner fjær. Slutta å fore en stund, men mette og sunne fugler klarer seg bedre.
    Hører det kvitrer rundt om kring. Et år var det et spurvepar som hadde tre kull. De fløy i skytteltrafikk mellom maten og reiret.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
  4. Så koselig innlegg! Fuglekvitter i hagen er balsam for sjelen og det nytes hver eneste dag. Vi har hatt fuglunger i den ene fuglekassen i år, men jeg lurer på om de forlot redet i pinsen? Var stille i kassen i dag. Håper de har klart seg på sin første tur ut i hagen vår.

    Ønsker deg en fin fin uke! Hilsen fra Tone

    SvarSlett