torsdag 15. mai 2014



Litt av det som blomstrer nå:


 Vortemelk hentet fra en gammel hage for mange år siden. Denne planten tåler det meste, vått eller tørt. Fin der den kan spre seg selv.



 Aurikkel. Denne er så nydelig i fargene.



Kaukasusprimula, `Primula pruhoniciana juliae`. Teppedannende.



 Her forsvant lappen gitt. Men fine er de, Narsissene.



 `Muscari aucheri white magic`, perleblomst.



En av mine favoritter i hagen er gul lerkespore. Den sår seg selv der den vil være, lett å ha med å gjøre, og bladene er flotte i buketter.
Den blå lerkesporen har jeg ikke fått til å trives enda, men skal prøve igjen.

Listen over ønskede blomster i hagen, begynner å bli vel lang. Ennå står mange planter i bøtter og baljer, men to av rosene som måtte flyttes, er plantet på nye steder i dag.

Nå kom regnet, så da er det kanskje på tide å få rensket opp i dammen. Fuglene drikker og bader der hver dag, så det må nok nytt vann til.


:)

4 kommentarer:

  1. Flotte primula du har! De hvite narcissene er så vakre. Synd du ikke hadde navnet på den :-)

    SvarSlett
  2. Jeg så en mur midt i sentrum av Bergen som var overgrodd av corydalis lutea :-)) Et vakkert syn!

    SvarSlett
  3. Håper vortemelken sprer seg. Liker så godt den intense gulgrønne fargen. Jeg har kjøpt to blå lerkesporer. Har ikke planta dem ennå fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hva som er den beste plassen. Anne

    SvarSlett
  4. Så flott det blomstrer hos deg! Den gule lerkesporen er nydelig. Kjenner til listen over planter man ønsker i hage som bare vokser og vokser! I dag fikk jeg pakke i posten, og en av plantene som kom var Uvularia grandiflora som du postet bilde av i går :) Hadde glemt at den allerede var i bestilling ;)Ønsker deg en fin fredag!

    SvarSlett