tirsdag 22. april 2014

Travle Påskedager



Påsken i år, startet med nydelige Mammatusskyer:)  Linken forklarer litt om denne skytypen. Og denne gangen varte de lenge, lengre enn normalt.
Kjempefine!





 I år ble det hjemmepåske, en travel hjemmepåske.



Noen syns vi kanskje var litt for travle? "Kan noen slippe meg inn snart?" (kanskje ikke kjent for sin atletiske kropp, vår katt, men plutselig var vinduskarmen grei å balansere på:))



 Den gamle verandaen ble revet, og den skal bli en ny om litt. Den er iallefall over 20 år, fra før vi flyttet inn.
Ganske så grønn etter mange år.


 Under verandaen lå fullt av steinheller. Jippi! Her blir det flere steinlagte veier i hagen mellom bedene:) Og det betyr, mindre plen:)

 

 I morgen kommer snekkeren og skal lage ny veranda, ny trapp og en større levegg til vår solrike plass. Det skal bli bra!



Så kommer også steinleggerne og skal legge stein på plassen på fremsiden av huset.
Det skal bli så godt!



 Her har det grodd godt de siste 15 årene. For noen år siden ga jeg opp, og lot det gro til med ugress og mose.



 Gleder meg til å få et flott inngangsparti, etterhvert med store potter med blomster og den røde sykkelen som vist i et tidligere innlegg.



Og jo, det blomstrer  mye. Men nå står det baljer, potter og krukker med planter på flyttefot i hele hagen, samt verandamøbler. Og stein, masse stein, og steinheller..
Bare rot, men det skal bli bra til slutt:)

Fikk kjøpt noen stauder på Tautra 1.Påskedag. Var på vår årlige tur ut til øya i Trondheimsfjorden.
Da fikk jeg tak i kvann  igjen, "Angelica archangelica,  en liten primula , Kaukasusprimula, Primula pruhoniciana juliae H7, Storgullkorg, Doronicum plantagineum H8(tror det er den andre som jeg ikke har), samt ramsløk, Allium ursinum, kjempegod i mat, f.eks. pesto. 

Og ny stor mac har jeg også fått  :-)

Ønsker dere alle en riktig fin uke:)

5 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt en deilig travel hagepåske:)
    Jeg hadde også blitt lykkelig for å finne steinheller under verandaen! Slike positive overraskelser tas i mot med takk :)
    Så mange prosjekter dere har på gang. Det blir spennende å se den nye verandaen og inngangspartiet. Tenker det blir stor forandring :)
    Lykke til videre.

    SvarSlett
  2. Så morsomt med Mumrikk på karmen og mammutskyer! Og rene julaften å finne heller under verandaen! Jammen var dere heldige der. Ser fram til å følge med videre. Du er så flink og djerv med farger, både i bilder og i hage. ;-)
    Takk for kjempekoselig kommentar på mitt 'gule innlegg'. Ha det riktig godt.
    Hilsen Eli.

    SvarSlett
  3. Tøffe skyer! Og herlig kattebilde :-)) Her måtte jeg humre litt :-D Vi bodde i andre etasje i blokk med to katter og det hendte mer enn en gang at de gikk på utsiden av vinduet for deretter å forsvinne, ja nettopp 2 etasjer ned.. Naboen under fikk noen sjokkopplevelser kan du si :-)) Vi har også hatt jobbepåske med skifer legging på uteplass. God ny uke med sol på!

    SvarSlett
  4. Så flotte skyer du har tatt bilder av! Sånne har jeg aldri sett før.

    Søt katt du har!

    SvarSlett
  5. Så flotte skyer du har tatt bilder av! Sånne har jeg aldri sett før.

    Søt katt du har!

    SvarSlett