fredag 4. april 2014

Hagerunde




Det står fortsatt ganske stille i hagen. Kalde netter og ikke så varme dager, gjør at iallefall krokusen og snøklokkene varer lenge.
Men en aurikkel er i blomst, samt litt vårkjærminne. Og én gullkorgblomst:)



 Så derfor blir det litt bilder fra hagen i fjor sommer/høst. Min gamle sykkel, og Mumrikk som nyter sola.



 Vi har mange gamle sykler rundt i hagen. De er fine bare til pynt, eller som klatrestativ for planter/blomster som trenger litt støtte.
Her står en rød sykkel, som skal på fremsiden av huset, etter at vi får steinlagt plassen.
Til venstre skimtes så vidt komposten.



 Dette skal vist være den første sykkelen fra den bygda vi hentet den fra, i veldig dårlig stand. Den skal bli et flott klatrestativ.
Noen sparker har vi også stående rundt i hagen, små og store.



 En spark med bremser støtter opp gjerdesolhatten ved kjerra.



 Enda en sykkel her til høyre.



 Jeg har ikke så mange bilder fra kjøkkenhagen. Tre sånne opphøyde bed hadde jeg i fjor. Kanskje det blir ett til i år.



 Gamle butter er fine å samle vann i på sommeren. Mine butter har jeg kledd med damduk og lagt en liten bit torvblokk oppi. Da blir det ikke grønske i vannet.
Men tror ikke vannet egner seg til vanning av planter som ikke skal ha det surt.



 Min flotte prydrabarbra. Denne er tre år, og den blir større for hvert år som går.



 I år blir det nytt verandagulv. Nå er det gamle så slitt og trekker vann som en svamp, uannsett om vi oljer eller ei.



Dette var et lite glimt fra noe i hagen fra i fjor. Ønsker alle en riktig fin helg:)

5 kommentarer:

  1. Rene idyllen i hagen din! Fantastisk! De kreative innslagene med sykler og annet i hagen ble virkelig fint. Jeg ser frem til flere bilder fra hagen din i tiden som kommer :) God helg!

    SvarSlett
  2. Utrolig koselige bilder fra hagen! Som selvfølgelig bærer preg at at du er et skapende menneske :-)) Mumrikk?! Er vi i Mumidalen?! God helg :-)) Klem. Marit

    SvarSlett
  3. Så koselig og spennende hage du har. Morsomt og inspirerende med uventede innslag. Herlig med katta rullende på rygg i det store trauet :)

    SvarSlett
  4. Hei! Spennende hagerunde. Det er morsomt å finne uventa ting. Stemningsfulle bilder. Du skrev at hostaene hos oss var kommet langt. Bildene er fra i fjor. Her er det ganske kaldt om natta og i dag har det sludda. Fortsatt god helg! Anne

    SvarSlett
  5. Så utrolig flotte bilder fra hagen din! Skikkelig kult med gamle rustne ting sammen med frodige hagevekster! Snart er det påske, så jeg vil ønske deg en fin påskefeiring! Takk for fine ord på bloggen min :)

    SvarSlett