torsdag 24. april 2014






 Litt fra siste dagers blomstring. Kuleprimula og aurikler.










 Ramsløken, ny i hagen:)



 Nytt bed i bakgrunnen som jeg begynte på i fjor, og nytt bed der noen av hellene fra verandaen skal legges rundt. For å holde gresset unna, spar jeg ned kanten 10-15 cm og legger på duk fra nede i bedet og opp under hellene. Klipper av duken langs steinkanten etterpå.
Her har jeg kvitrogn, vrihassel og mange lavtvoksende stauder, samt hvit perleblomst, div. kirgisløk og mye jeg ikke husker.
Pinnene står der for å holde katten unna. De tar jeg bort når staudene har vokst seg til. 
Rekner med å bli ferdig med denne kanten i dag. Da blir det å fortsette med en hellegang fra grinda og til dammen. Den skal gå tvers igjennom hagen.


 Flue som koser seg i sola:)



Det gjør edderkoppen også.

:-)

4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Primula er en klar favoritt nå om dagen :-)

    SvarSlett
  2. Så vakre bilder du viser! Selv flua blir spennende og fin :)
    Det er så deilig at blomstene dukker opp igjen!

    SvarSlett
  3. Hei! Himla fine bilder. Lyset i bildene og særlig bakgrunnen som "støter" ut blomstene, gjør dem vakre.
    Her har vi planta, jeg vet ikke hvor mange blå Iris sibirica. Vi har delt mange gamle tuer. Håper de blomstrer i vår. Det utrolige er at det er fremdeles april. Anne

    SvarSlett
  4. Grattis med ny blogg. Spennende! Men jeg vil nok også savne dine skogsturbilder.. utrolig flotte bilder her Kathrine, og jeg har også sittet og beundret de fine kunsrbildene dine som du har malt! :)

    SvarSlett