onsdag 9. april 2014

Byggematerialer




Det er koselig å ha fugler hekkende i hagen:) De tar uhorvelig mange skadeinsekter i løpet av hekkesesongen, mere enn vi aner, og er et hyggelig innslag i hagen.



Denne kjøttmeisen har virkelig funnet reirmaterialet til ungene sine. Saueskinnet til katten i huset.



Røsk!



Noen andre har fått den fikse ideen om å samle reirmaterialet fra islandhesten.



Flott trønderbart?

Alle disse bildene har de som har fulgt meg på fotobloggen, sett før. Men er nye for alle de andre som følger meg på hagebloggen min:)
Og et tips til de av dere som har dyr; det være seg katt, hund, hest, ku, kanin. Alt som børstes, legg det ut i hagen eller på verandaen.
Fuglene bruker det til reiret sitt:)



For en uke siden kom gåsa! Da er det virkelig vår her i Midt-Norge. Noen år passerer tusenvis over hustakene her. Da er det ikke lett å få sove. De bråker endel, dag som natt, men det er  et koselig vårtegn.

:)

4 kommentarer:

  1. Hei! Disse bildene ble jeg glad av. De overrasker.
    Det er så fint at vi produserer "avfall" som fuglene kan bruke. Vi har en langhåret katt som har masse håravfall, men fugler lukter kanskje rovdyr? Anne

    SvarSlett
  2. Anne: Fint du likte bildene:)

    Om fuglene kan lukte katt som rovdyr, vet jeg ikke. Dette saueskinnet som kjøttmeisen forsynte seg av, er katten vår sitt.
    Fullt av kattehår og kattelukt.
    Det var iallefall en ivrig kjøttmeis som skulle ha noe varmt i reiret:)

    :-)

    SvarSlett
  3. Vel vel vel..hva kan man si? Etter å titte inn på bloggen din og de helt makeløse øyeblikks-bildene dine, blir jeg så glad for å ha sett dem. Her er skjemt og alvor. Takker for tipset, skal nok samle på dotter nå, fra saueskinna o.a. og legge ut.
    Hilsen Eli.

    SvarSlett
  4. Så fine bilder du har tatt! Grågåsa flyr forbi her også men jeg har aldri fått tatt bilde av de :-)

    SvarSlett