mandag 10. mars 2014

Tang som gjødsel





Tang er flott som gjødsel i hagen. Og den er helt gratis.
Her er mitt sted rett nedenfor der jeg bor, som jeg henter fra.



Den som har ligget og tørket i fjærekanten som er blitt svart i fargen, syns jeg er best å ta med. Den er lett, har fått vasket ut mye av saltet og er grei å knuse før den brukes. 



Ellers så kan en ta den på høsten og la den ligge i hagen i vær og vind, til våren kommer og kjøre over den med gressklipperen og legge den rundt i bedene.
Eller blande den i komposten. Den gir også mye næring til bærbuskene.



Etter alle stormene som har vært de siste årene, så er det enkelt å hente tangen. Her etter stormen "Dagmar". 



 Og i går 9.mars, kom Tjelden! To dager før tiden.
Da er det vår!



Ønsker alle en ny fin uke:)

3 kommentarer:

  1. Herlige bilder fra strandkanten! Vi har sjø men ikke strand nedenfor huset, så vi må nok litt lengre unna for å sanke tang. Vi har snakket om det mange ganger, men så langt har det blitt med tanken.. Men vi kan jo la oss inspirere?!

    SvarSlett
  2. Flotte bilder du deler med oss! Vi har gode muligheter til å sanke tang til hagegjødsel, men hittil har det bare blitt med snakket. Vi må sette snakk om til handling tenker jeg!

    Fin ny uke ønskes fra Tone

    SvarSlett
  3. Flotte bilder du deler med oss! Vi har gode muligheter til å sanke tang til hagegjødsel, men hittil har det bare blitt med snakket. Vi må sette snakk om til handling tenker jeg!

    Fin ny uke ønskes fra Tone

    SvarSlett