søndag 16. mars 2014

Julestemning i Mars





Er det en måned en alltid kan stole på, så er det Mars måned.  Da kommer det alltid snø i Midt-Norge.  Også i år.
Vi har ikke hatt snø siden November i fjor, så kom snøen i natt, og en må nesten ha på solbriller inne. Det ble så lyst:)
Det kom rundt 25-30cm nysnø. Vi bor nært fjorden, så høyere opp har det kommet  mere.



Det fine med vårsnø, er at pollenet roer seg litt. Det var litt tidlig at det starter i Februar. 
Og snø gir vann til jorda. Det trenger mange planter nå utover, og da særlig vintergrønne planter.



I går tok jeg ned solsikkefrømateren. Det var tomt for solsikkefrø. Jeg bruker noen uker på nedtrapping på fóringen etter vinteren, men i dag var det bare å begynne på´n igjen:)



Svarttrosten var tidlig på plass i dag, etter noen ukers frafall. Og ikke bare en, men to:)
Godt jeg hadde epler og rognebær til overs.

Vel, våren er jo sånn, variert. Det er gleden med å ha hage. Det hadde blitt litt kjedelig at alt gikk på skinner året rundt.

Helgens store glede, er at jeg har fått meg et stort ateliet i andre etasje:) Lykke!

:)

3 kommentarer:

  1. Hei! Vakre vinterbilder, men jeg har ikke lyst til å se igjen vinterlandskapet. Selv om det er gode muligheter for det i morgen. Vår er å sitte på trappa om kvelden å se svarttrosten i toppen av høye grantrær på andre siden av jordet, og høre vakker fuglesang.
    En gang for lenge siden trodde jeg at det måtte være nattergalen som sang, men det var solsort. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  2. Vakre vinterbilder :-)) Snøen kan du bare beholde! Vår har heldigvis smeltet..

    SvarSlett
  3. Herlige vinterbilder :) Gratulerer med ateliet! Det blir lykke på loftet skjønner jeg!
    Ja, mars er lunefull men i år ser det ut til å bli like stabilt som det har vært på våre kanter siden fjorårets sommer, stabilt drittvær med mye vind og regntunge dager. Da blir slike vakre bilder ekstra hyggelig å se! Det er så klare gode farger i bildene dine! En fryd for øyet å se slikt :)

    En fin dag ønskes deg fra Tone

    SvarSlett