fredag 21. mars 2014

Ingefærdyrking






Nå er det mange år siden jeg dyrket ingefær i potte. På tide å prøve igjen. Det er ikke så vanskelig, men det tar litt tid før spirene kommer igang.
Min brukte en måned på å spire. 



Det er sikkert mange forskjellige måter å dyrke ingefærrot på. Noen tar hele ingefærroten under jord, jeg lar litt være over. Men den liker ikke så godt sollys og veldig varme, så den bør helst ikke stå direkte i et vindu med sterk sol.
Min står i en stor potte, ganske lyst og med en glassbolle over. Bør ikke tørkes ut, men heller ikke vannes for mye så den råtner.
Bare se etter at roten har små "knopper" når du kjøper den.
Hjemmedyrket ingefær smaker kjempegodt! Mye bedre enn de en kjøper.




 Krokusen svikter aldri, selv med litt snø.



Jeg har fire forskjellige gressløk, men nå har de grodd litt inn i hverandre, så de må jeg huske å få rensket opp i om litt.
Gressløk er uunnværlig i hagen:)




Her smelter nysnøen som kom, og det er påskestemning litt for tidlig. Lenge til påske enda.
Ønsker alle en flott vårdag!


1 kommentar:

  1. Det var noe for oss som spiser så masse ingefær :-)) Et favorittkrydder i maten! Jeg elsker den katten din! Herlig :-)) Kan du hilse den og si! God helg!

    SvarSlett