onsdag 5. mars 2014

Dompapp "rett i koppen"





En av de åtte dompappene vi hadde i hagen etter jul, fløy inn i stuevinduet, falt ned i en kopp og ble liggende død, med solsikkefrø i nebbet.

 Det siste måltid....











I natt har det regnet! Og det er helt greit. Så tørt det har vært her i midt-norge i vinter, kan det bare regne en stund. Hagen er nesten ferdig ryddet og georgineknollene tatt opp. De skal fordrives, for det er jo altfor tidlig med noe utplanting. For våren er lunefull som før.
I fjor tok jeg også vare på margerittene mine for overvintring. Det har jeg ikke gjort før, men glemte de i garasjen. For de skulle jo egentlig ned i kjelleren.
Kanskje de har overlevd, men har mine tvil.

:)

3 kommentarer:

  1. Vi mistet også en av hagens faste dompapper i em stuevindusmell. Uten frø i nebbet vel å merke... Fine bilder :-)) Og god våronn!

    SvarSlett
  2. Hei! Fine bilder, særlig de av fjærprakten. Med sidebilder av kattas hoggtenner viser at det er trusler både her og der. Sola melder sin ankomst til lørdag. Det er så fantastisk deilig. Siden 1.januar har det vært 17 timer med sol. Det skaper forventninger det. Gleder meg, må de som varsler været, ha rett. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Stakkars, de er så fine, dompappene! Jeg har ikke sett noen her, kun meiser!
    Georgineknollene mine har ligget på vaskerommet i hele "vinter" (ja, for vi har jo ikke hatt vinter egentlig!) Jeg tviler på at jeg får liv i dem, så det blir vel å kjøpe noen!
    Ønsker deg god helg!

    SvarSlett